h1

Äntligen får jag en egen liten butik!

16 oktober, 2014

Jag är så himla dålig på att hålla igång bloggen…… Vill du så kan du följa mig, Loppismormor, på Instagram i stället.
Där händer det mer =)

Länge, länge har jag gått förbi huset på Hagagatan, nära där jag bor, och drömt lite om att där vore det mysigt att ha en affär.
Sett mig själv sopa utanför dörren och dra upp gardinen för dörren. Där, där det alltid är sol och stämning av 50-tal råder………..

retroäffären

Hagagatan

Plötsligen, i våras, så säger grannen att damfriseringen ska stänga och lokalen blir ledig. Hon fixar telefonnumret till fastighetsägaren av frisörskan och gubben min ringer direkt. Vi träffar ägaren och vips är allt klart. Pang! Bara så där!

Det målades om och jag fick nytt golv och en vacker 50-talstapet från Handtryckta tapeter! Så efter sommaren har jag pysslat med att flytta in. Det blev himla fint!

Affären

För mig är butiken flera saker:
Att det äntligen blir ordning på det överflöd av prylar som trängs i alla vrår här hemma.
Att få gå igenom allt och bestämma vad vi ska ha kvar och inte.
Att kunna sitta där och titta på allt. Flytta lite på nån grej.
Damma en hylla.
Kanske kommer nån in och vill köpa något också. Eller få en kopp kaffe.
Lugn, ro och ordning. Trevliga samtal.

bild 1

Kassadisk som jag köpt av Tid&Rum i Årsta

På lördag den 18/10 öppnar jag i alla fall och sedan blir det främst lördagar som jag har öppet. Kanske några timmar i mitten på veckan också. Öppettider kommer! Kika här på bloggen eller på Instagram. Om du har vägarna förbi så kika in! Här finns porslin, glas, plast, mindre möbler, textil och en massa annat.

bild 3

Välkommen till Retrobutiken, Hagagatan 8 i Järna!

5 cm logo Retrobutiken

Kommentera

